George Clooney wil de Soedanese oorlogsslachtoffers helpen. Hij zal een van zijn auto’s veilen en de opbrengst doneren aan de oorlogsslachtoffers in Soedan. Hij stond eerder dit jaar al te demonstreren bij de Soedanese ambassade in Amerika

Gelukkig is er vandaag de dag meer aandacht voor oorlogsslachtoffers en zelfs bekendheden als George Clooney hebben hun ogen niet gesloten. De Amerikaanse acteur heeft dan ook een van zijn auto’s gedoneerd aan het goede doel en de auto zal binnenkort worden geveild. De opbrengst gaat volledig naar slachtoffers van het oorlogsgeweld in Soedan.

Het voertuig zal tijdens in veiling in Californië worden verkocht. De veiling vindt plaats tijdens de Pebble Beach Concours d’Elegance en daar komen gebruikelijks vele vermogende personen op af. Clooney hoopt met de veilig dan ook het nodige geld op te halen voor de oorlogsslachtoffers. Zij zouden het geld zeer goed kunnen gebruiken. Veel beter dan George Clooney zelf, zo liet de acteur zelf weten.

Veel Soedanese oorlogsslachtoffers zouden niet alleen mentaal, maar ook geestelijk erg moeilijk hebben. Sommigen zouden zelfs al nadenken over het hiernamaals en het aantal mensen dat een begrafenisverzekering heeft afgesloten is de afgelopen tijd vrij snel gestegen. Toch zijn er ook nog positieve oorlogsslachtoffers te vinden en Clooney hoopt met zijn donatie het aantal positieve slachtoffers te verhogen.

Clooney heeft zich al eerder ingezet voor alle problemen in Soedan en de acteur werd eerder dit jaar gearresteerd tijdens een demonstratie bij de ambassade van Soedan. Toen de demonstranten werd gevraagd om weg te gaan, weigerde een groep demonstraten gehoor te geven aan het bevel. Clooney behoorde tot die groep en werd vervolgens gearresteerd door de Amerikaanse Secret Service.

Bron: nu.nl